|
![]() |
Zohar kawaharada | זהר קוואהרדה ≡ |
||||||||
|
||||||||
במהלך השנה האחרונה אני פועלת בתוך סילו (ממגורה), גוף מתכתי אשר יועד לאכסון ושימור. הסילו נמצא בשטח פתוח, שוכב על צדו ללא שימוש בפאתי שכונת ארמון הנציב, ירושלים. בשנות העשרים תפקד המקום כחווה חקלאית ובין השנים 1948 עד 1967 היווה שטח הפקר בגבול שבין ישראל לירדן. אני שוהה בסילו, חוקרת את החלל דרך פעולות פיסוליות ביניהן קדיחת חורים בפח ואטימתם. בין שתי פעולות אלו מתרחשת פעולת הצילום. כניסה של קרני אור אל תוך חלל הסילו מייצרת מעבדת זמן קונספטואלית אשר במרכזה שעון שמש. בעבודת הוידאו Sundial, תנועת האור המשתנה במהלכו של יום נבחנת דרך החרירים, מתועדת. איטום החורים והפיכת חלל הסילו לקמרה אובסקורה (Camera Obscura) מאפשרים מצב בו המרחב החיצוני נרשם על דפנות הפח. מהו מקומו של המרחב? ז'ורז' פרק בספרו חלל וכו' – מבחר מרחבים, פותח בכתיבה על הדף כפעולה מרחבית. כך ניתן לתפוש את ייצוג הפעולה המתרחשת בסילו. כמו המילים הנרשמות על הדף, נע האור ונרשם על פני הפח. האור מתהווה, מתגלם, מתמקם, מתקבע. "זה ברור מאליו כמובן – אבל מה לא ברור מאליו ? מפעם לפעם אנחנו בכל זאת צריכים לשאול את עצמינו איפה אנחנו עומדים, לעשות הערכת מצב: לא רק לגבי מצבי-הרוח שלנו, בריאותינו הרופפת, שאיפותינו, אמונותינו ותכלית קיומינו, אלא פשוט לגבי מקומנו הטופוגראפי... " ז'ורז' פרק, מתוך חלל וכו' – מבחר מרחבים. |
||||||||
|
||||||||
|