מיכל ששון

Play
Play
previous arrow
next arrow
Slider

גילוי נאות

וידיאו, טקסטים וצילום

מיכל ששון עוסקת בוידיאו  פרפורמנס בנושאי מגדר, פמניזם, מיניות ונשיות. בדרך כלל הצילום הוא צילום עצמי במרחב סגור בו היא  מבצעת פעולות גוף רפטטיביות. עבודות נוספות שהיא מציגה בתערוכה עוסקות בטקסטים ידניים ודיגיטליים. הטקסט הידני הוא טקסט של שורה החוזרת על עצמה באופן סיזיפי אודות עותק מקורי ומציאות מדומה. מציאות מדומה ועותק מקורי קשורים לעולם הצילום שנמצא היום בין המילים האלו. בין מרחב אמיתי לביטול שלו. הטקסט הדיגיטלי מדגים שיטוט בתוך תיקיות ממסמכים ממחשב אישי. הקשר בין פעולה, גוף וטקסט נבחן בעבודה זו דרך חוויית האני/העצמי. בבסיס העבודה מצויה המילה והיא הטריגר לעבודה.

אנסטסיה רומנובסקי

anastasya-romanovskiy-01
anastasya-romanovskiy-03
anastasya-romanovskiy-09
previous arrow
next arrow
Slider

אי השתנות לאורך זמן

Без изменений во времени

צילומים, אובייקטים וטקסטים

אנסטסיה משתמשת בצילומים מהארכיון המשפחתי ומציגה לצידם טקסטים המתארים זיכרון שקשור אליהם. הדיאלוג בין הצילומים לטקסטים משתנה. לעיתים מתאר הטקסט את הצילום ולעיתים הוא מטאפורה או זכרון סוביקטיבי. בנוסף לצילומים ולטקסטים היא מציגה אובייקטים בויטרינה מתוך אוסף חפצים הקשורים לחייה. הצילומים, הטקסטים והחפצים נושאים זכרון, כך גם גופה אשר עד לדברים שקורים בחיים ונוכח בחלל בצילומי שחור לבן.

אנסטסיה נולדה באוקראינה בשנת 1990 ועלתה לישראל עם המשפחה. אביה היה תמיד אומר לה – תשימי לב לקומפוזיציה, לאור ולצל שנוצרים לך. 

מיכל קריגר

Michal-Krieger-05fix
Michal-Krieger-07fix
previous arrow
next arrow
Slider

ללא שם

צילומים

בחרתי לצלם 5 נשים צעירות שאני מכירה והן חלק מחיי, בסביבה הטבעית שלהן – בבתים שלהן, המקום הכי פרטי, אינטימי ואותנטי שלהן בו הן מרגישות הכי בנוח והכי חופשיות להיות עצמן. אני מנסה לבטא את האישיות המגוונת של נשים אלו אשר מרשימות אותי, כל אחת בדרכה הייחודית ומיוחדת לה ומנסה להציג אותן דרך הבעות פנים ושפת הגוף. עבודתי בנויה בצורה של קולאז'ים מצילומים רבים, אשר יוצרים תנועה ודינמיות פנימית שמתארת ומייצגת את הדיאלוג המתקיים עם כל אחת מנשים אלו בנפרד (צלמת מול מצולמת).

אמל מטר

Play
Play
Play
Play
previous arrow
next arrow
Slider

לאן אנחנו הולכים עכשיו

أمل مطر

Where do we go now

הצבת וידיאו פרפורמנס

"מי אני ולמי אני דומה? מי נמצאת מאחורי המראה שלי ומי זו שמדברת? בשאלות האלו אני עוסקת באמנות שלי דרך פעולת הפרפורמנס הדורשת ריכוז, סבלנות ושקט. בעבודות שלי אני מוחקת את תווי הפנים שלי, מתייחסת לגוף חי-מת, משתמשת בבדים וצבעים, ומעמידה את עצמי בתוך חומרים של הטבע – מים, חול, סביבה, מקומות עם משמעות עבורי, מקומות שמזכירים לי חלקים מהזהות האבודה שלי, רגשות, עצבים, כאב ופחד.״

אמל נולדה בירושלים בשנת 1996. כשהיתה בת שבועיים אומצה על יד משפחה נוצרית. בעבודתה היא עוסקת בשאלות של זהות וגוף.

ניקי מור

previous arrow
next arrow
Slider

27 המאוחרות

הצבת צילום וסאונד

את הצילומים שלה היא מצלמת בכל מקום ומבקשת לחשוף דרכם רגעים מפוכחים ואת האמת שמאחורי חייה. "נהייתי המבוגר שאני לא רוצה להיות. הבנאדם שמשקר. ביום יום בבוקר אני מכבה את עצמי. אך הפעולה הצילומית נעשית אצלי כשהמסכה מוסרית, ויש רגע צלול שאפשר לקרוא לו רגע אמיתי. הלוקיישנים הם רחוב, טבע, מרחב ביתי , מוזיאונים. כל מקום. פעולת הצילום היא כל ההבנה והחוכמה שיש לי לתת לעולם וללא הירארכיה".

ניקי עלתה מאוקראינה לארץ ב-2001. למדה בבית ספר חרדי והתעקשה שלא לחיות בתוך גטו של דת ועולים חדשים. בצבא הייתה אפסנאית ואחרי זה ניהלה ספא ועבדה במלון בוטיק שאסף צילומים ביזארים. התקבלה למחלקה לצילום בבצלאל אבל החליטה ללמוד במוסררה.

יואב מגד

Slider

The Brain Splash Effect

פרויקט אלבום

הפרוייקט נעשה על טהרת הגליץ' בכל מובניו. האלבום נעשה תוך שימוש ב"טעויות" דיגיטליות שיוצרות סאונדים מעניינים ומלאים, והוא כתוב במבנים לא קונבנציונליים שיוצרים אצל המאזין מצבים תודעתיים שמשתנים כהרף עין. המוזיקה נעה בין סגנונות ומקצבים, משנה מהירויות תוך שמירה על הסאונדים הדיגיטליים המגוונים. האלבום הוא אלבום קצבי ברובו ולכן גם מתאים לרחבות ריקודים.

"אין ברצוני להכניס את המאזין לטראנס כזה או אחר או לחילופין להנעים את זמנו, ברצוני לאתגר את התודעה ולהעביר אותה מסע מלא בשינויים ותהפוכות"

נטע לוי

Neta-Levy-01
Play
previous arrow
next arrow
Slider

ללא שם

צילומים ווידיאו

נטע דוגמת טקסטורות ודגמים הקיימים בעולם. אלו משרתים את הדימויים המומצאים שלה.
"העולם שאני מבקשת ליצור דרך הצילום הוא אטום, חסר סאונד וחדשני. זהו עולם ללא בני אנוש, רק זכר ליצור של האדם – יצור המוני, משוכפל ומועתק. ארכיטקטורה וגיאומטריה בעולם התעשייתי והאורבני מושכים אותי וקוראים לי  ליצור מהם סדר חדש או הפוך. כשאני מרכיבה דימויים חדשים אני בוחנת את הצד הרוחני שלהם מול הקיום. ארבעת היסודות אויר, מים, אדמה ואש, הם ההשראה לפרויקט שלי. מתוך מחשבה על התהליכים הטבעיים הקורים בעולם, מקור כל הדברים – יצאתי אל הדימויים החדשים שנוצרו, הנראים לעיתים כוירוס אדריכלי המשתלט על העולם".

נטע נולדה בירושלים בשנת 1991. הגיעה למוסררה מתוך עולם הריקוד.

הראל טרכטרמן

Play
Play
previous arrow
next arrow
Slider

MORBIDITY

סאונד ופרפורמנס

העבודה עוסקת ביחסים בין אדם ומכונה דרך נקודת מבט סאדו מאזוכיסטית, זוהי עבודת משך המנסה לבחון את גבולות הכאב הנפשי והפיזי בעולם שהוא לעיתים הרמוני, לעיתים דיסהרמוני ולעיתים כאוטי לחלוטין. הראל טרכטרמן ייסגר למשך כמה שעות בתוך חלל שהוא למעשה בור, קשור למערכת שהוא עצמו בנה הכוללת חיישנים, אוסילטורים, פדאלים שעברו האקינג ותוכנות מחשב ועובר תהליך שאין לדעת איך הוא יגמר.

אן דייץ’

Ann-Deych-02
Ann-Deych-03
Play
previous arrow
next arrow
Slider

עיר עכבישה

מיצב מציאות מדומה (VR)

הפרוייקט עוסק במרחבים אורבניים כמרחבים תודעתיים, ומשלב שיטוט בתוך מרחב של מציאות מדומה (VR) ומיצב פיסולי. המאבק הגדול ביותר הוא להבין מה המציאות והאם יש אמיתות שכדאי לגלות. אני מתהלכת בעיר ומרגישה שהצורות שלה מהדהדות לי את המחשבות. האנרגיה שלה הופכת לאנרגיה שלי. אני פורשת את תשומת ליבי איפה שאני הולכת ומחכה שהעולם יגלה לי סודות, יעזור לי למצוא פתרונות. מחפשת את הרמזים השתולים. או אולי מוצאת את הרמזים ששתלתי אני.

נולדתי בקזאחסטן ב-1987 מאז חייתי במקומות שונים וב-10 השנים האחרונות אני חיה בירושלים ויוצרת בעזרת מדיומים שונים, וידאו, צילום, ציור, אינסטליישן, פרפורמנס ופיסול באוכל ולאחרונה גם מציאות מדומה.

יונתן דהן

previous arrow
next arrow
Slider

אומלט קזנובה

אומלט קזנובה הוא האלטר אגו של יונתן דהן. הדמות, שנבראה מתוך הצורך לגעת ולהתמודד עם הפחדים, החרדות והאגרסיות שבנפש היוצר. האלבום, הנושא את שמו, הוקלט באולפן הביתי, עם סינטיסייזרים ומכונות תופים ושזורים בו משפטים רפיטטיביים, הנעים על התפר שבין אלימות לרגישות. האלבום כולו מכוון לרחבה הקטנה של המועדון, אותו המקום שבו אנחנו מרשים לעצמנו להיחשף מחד, ומאידך מאפשר לנו לעטות על עצמנו מסיכה כזו או אחרת.

Top