תכנית הלימודים - המחלקה לצילום שנה ב'
בשנה השניה ללימודים, יעמיקו הסטודנטים בחקר השפה הצילומית ויתנסו בתרגילים מונחים וחופשיים תוך הרחבת השליטה במדיום. דגש רב יושם בשנה זו לפיתוח השיח הכיתתי, ולגיבוש אמירה ויזואלית. במחצית השנה ידרשו הסטודנטים להציג תיק עבודות ועמדה צילומית בפני מורי המחלקה ובסוף השנה לנסח גופי עבודה צילומיים בחלל בקורסים השונים. בשנה זו ניתן לבחור בקורסים ממחלקות אחרות.
מסע צילום ביוגרפי \ רונה יפמן
3 ש"ש שנתי
קורס מחלקתי המערב סטודנטים מכל שנות הלימוד, מורים ומרצים אורחים.
הקורס מסע ביוגרפי, נע בין התכנסות להתרחבות, בין הפרטי לציבורי. מעגלי העבודה יתחילו ממיפוי ביוגרפי אישי של כל אחד מהמשתתפים/ות ובהדרגה יתרחבו להתנסויות צילומיות בסביבות ציבוריות ופחות מוכרות אשר יעשירו את המשתתפים במגוון התנסויות והכרויות. הקורס מתחלק לשני סמסטרים שונים בהרכבם. סמסטר א': פורמט של מפגשים שבועיים, הרצאות, תרגילים ומשובים כיתתיים בשילוב פגישות עם צלמים/ות אורחים העוסקים בביוגרפיה באופנים שונים כנקודת מוצא אישית או פוליטית בעבודתם. סמסטר ב: לאחר שנעשה מיפוי ביוגרפי של משתתפי הקורס, נתכנן מספר נסיעות ליעדים שונים ברחבי הארץ של צילום ואיסוף חומרים, במהלך הסמסטר נפגש ליום שיתוף חומרים ועריכה ונעבוד לקראת מיני תערוכה במחלקה אשר יוצגו בה מחברות המסע של כל אחד/ת ומספר תצלומים מוגדלים נבחרים מתוך החומרים. במהלך הקורס תינתן אפשרות לשיתופי פעולה שונים, לעבודה בצוותים או יחידנית.


שנה ג' - קורסים עיוניים
סדנה רעיונית
2 סמסטרים, 3 ש"ש
הקורס מהווה המשך לשנתיים של לימודי תולדות הצילום .
סדנה מתקדמת העוסקת בתיאוריות עכשווית בצילום ובאמנות דרך קריאת טקסטים, הקרנת שקופיות ודיון בכיתה .
מבין הנושאים הנלמדים יהיו פוסט מודרניזם משנות ה- 80 ואילך, פמיניזם בעידן הפוסט מודרני, מחשבים וטכנולוגיות לקראת המאה ה- 21 .
אמנות עכשווית
2 סמסטרים 2 שעות שבועיות
קורס תיאורטי העוסק בסקירה של האמנות העכשווית למן האמנות המושגית של שנות השבעים ועד ימינו. הקורס יעסוק במעבר בין המודרניזם לפוסט-מודרניזם , ובביטויים של הלכי רוח פוסט מודרניים בעבודות עכשוויות .
קידום עצמי
2 סמסטרים , 2 ש"ש
קורס זה יספק לסטודנטים בשנתם השלישית, ידע לקידום עצמי בתחום בו יבחרו בצאתם מבית הספר. דרך שיחות, הרצאות והתנסות, ירכוש הסטודנט את הכלים הדרושים לנווט את דרכו מחוץ לחממת בית הספר. בין התכנים בקורס- כלים לקידום באינטרנט, מיפוי חללי תצוגה בתל אביב וירושלים, הכרות עם מילגות ופרסים בארץ ובעולם, קידום יוזמות קבוצתיות, הקמת סטודיו מקצועי, התנהלות כספית ועוד .
שנה ג' – סדנאות חובה
הנחיית פרויקט גמר
2 סמסטרים, 4 ש"ש
מטרת הקורס – גיבוש תהליכי יצירה מקורית ואישית מתוך כוונה לאפשר לסטודנט להתרכז בנושא המעניין אותו. תידרש תצוגה של פרויקט אישי כביטוי לתהליכי עבודה מעמיקים ואינטנסיביים . הקורס כולל הנחייה וביקורת שוטפת במסגרת הכיתה ובסיום השנה יציג כל סטודנט תערוכה אישית ועצמאית .
פרויקט חברתי
סמסטר א, 4 ש"ש
קורס מעשי שיעסוק בצילום תיעודי- חברתי , מגובה במחקר, ויגיב לתופעות הקשורות לאוכלוסייה מוחלשת. הקורס יתקיים בשיתוף פעולה עם קורס מקביל במחלקה לצילום.
.
סדנאות וקורסים לבחירה
צילום סטודיו מתקדם
2 סמסטרים 3 ש"ש
מטרת הקורס - העמקת הידיעות והניסיון שנרכש בשנתיים הראשונות בעבודת הסטודיו . יושם דגש על שליטה גבוהה בתאורה ובהכנה של סטים מורכבים בנושאים מוגדרים כמו צילום טבע , דומם, פורטרטים ואופנה. הקורס ישלב בין שכלול מיומנויות טכניות בסטודיו לבין עבודה שנקודת המוצא שלה רעיונית .
הסטודנטים ילמדו כיצד מרכיבים נכון את תיק הפורטפוליו בסיום הלימודים, עם דגש על הדפסות איכותיות .
אפטר אפקט ופוסט פרודקשן
2 סמסטרים, 3 ש"ש
מטרת הקורס - להקנות לסטודנטים כלי עריכת וידאו מתקדמים תוך למידה של תוכנת After Effect ומגוון האפשרויות הטמונות בה, התנסות בטכניקות פוסט פרודקשן השאולות מעולם הטלויזיה המסחרית ויישומן בעולם האומנות ..
וידאו ארט ממשיכים
2 סמסטרים, 3 ש"ש
במהלך המפגשים נבחן את הקשר שבין וידאו ארט לקולנוע, טלויזיה ואמנות פלסטית, בדגש מיוחד על היחס שבין וידאו ארט לצילום סטילס. נתייחס לשאלות העוסקות בתנאי התצוגה הפיזיים של העבודה והיחס הנוצר בין הצופה, העבודה והחלל. במהלך הקורס ינתנו תרגילים מעשיים שמטרתם פיתוח תכנים אישיים לצד שיכלול יכולות טכניות ובסמסטר השני הקורס יתמקד בליווי לפרויקט אישי.
אמנות - מיצב וחלל
2 סמסטרים, 3 ש"ש
סדנת עבודה מעשית ותיאורטית אשר במסגרתה נבחנים מושג החלל על היבטיו השונים , שפת המיצב האמנותי, וחקירת אפשרויות העשייה האמנותית במדיומים שונים: וידיאו, אינטראקטיב, מיצב צילומי ופיסול . המיצב והחלל- שפה המקיימת יחסים עם ייצוגים חזותיים שונים, וחוקרת מרחב פיזי ואידאי. משימת הקורס- הקמת תערוכה קבוצתית מתוך החומרים שנלמדו
משלח יד - המדריך לאמנות \ האמן כמדריך, המדריך כאמן
2 סמסטרים, 2 ש"ש +אימוני הוראה
שתי מטרות בבסיס הקורס: האחת, פדגוגית, להקנות לסטודנט כלים לעסוק בהדרכה בקהילה: בנייה של מערכי שיעור, התמודדות עם מצבים בכיתה, התאמה לצרכי אוכלוסיה , לשלבי התפתחות ועוד. השנייה : לבחון את הסיכויים, הסיכונים , והשינויים שעובר מעשה האמנות, ביציאה אל השדה המורחב – הקהילה. נחקור באמצעות מספר צירים באמנות עכשווית שאלות בדבר היציאה של האמן – שליחתו החוצה ושליחותו , ונבחן כיצד ניתן ליצור בקהילה .אימוני ההדרכה בשטח יהיו מנוף לעבודה בפני עצמה, אשר תתבצע בכל מדיה (צילום, וידאו, ספר ועוד (
המשתתפים בקורס שישלימו את חובותיהם הלימודיים יוכלו לזכות בתעודת מדריך מקצועי מוסמך בכיר מטעם בית הספר.
. שנה ג - מפגשים
שיח צילום - מפגש מחלקתי
מספר מפגשים בשנה
הסטודנטים במחלקה לצילום יוזמנו להרצאות עם צלמים אורחים וישתתפו בשיחות גלריה בתערוכות בבית הספר. חלק מן המפגשים מיועד להכרות עם תיקי עבודות שיציגו סטודנטים שנה ג, העומדים בפני פרויקט הגמר שלהם. המפגש מעודד שיחה בין סטודנטים מכל השנים ומאפשר לסטודנטים שנה ג, לנסח הרצאה אישית ולבנות פרזנטציה לגוף עבודתם המתהווה, אותו יציגו בסוף השנה בתערוכת יחיד.
הנחייה אישית
10 שעות בשנה
כל סטודנט בשנה ג, יכול לבחור מנחה חיצוני למספר מפגשים בשנה. ניתן לבחור מנחה מבין מורי בית הספר, או בכל אמן-צלם-איש תרבות, שתחומי עשייתו משיקים לתחום שבו עוסק הסטודנט, ויכולים לקדם אותו לקראת תערוכתו בסוף השנה .