הרשמה לניוזלטר

נגישות

חזרה לדף תערוכות קודמות - הגלריה החדשה

Carucci Newsletter HEB

"אלינור קרוצ'י נולדה בשנת 1971 בירושלים ועברה לניו יורק ב-1995. צילומיה מצויים באוספים הקבועים של מוסדות אומנות רבים, בכללם המוזיאון לאומנות מודרנית (MoMa), מוזיאון ברוקלין לאומנות, ו"המוזיאון לפיין ארט", יוסטון. עבודותיה של קרוצ'י הוצגו בתערוכות רבות בעולם, הן בתערוכות קבוצתיות ובתערוכות יחיד. עבודותיה פורסמו ב"ניו יורקר", "ווי אפרטור","ארט ניוז" וה"ניו יורק טיימס מגזין". היא זכתה בפרס ה"אינפיניטי לצלם הצעיר" של המרכז הבין - לאומי לצילום (2001), בגוגנהיים פלושיפ (2002) ובפלושיפ של האקדמיה לקולנוע של ניו יורק (2012). קרוצ'י הוציאה לאור שלוש יצירות מונוגרפיה  -"קרוב יותר" (2002), "יומנה של רקדנית" (2005) ו"אמא" (2014). אלינור קרוצ'י מלמדת כיום בתוכנית לתואר שני ב"סקול אוף ויזואלארטס" בניו יורק.

תערוכתה פותחת מחזור חדש של התכנית הבינלאומית של בית הספר מוסררה, תכנית שבמסגרתה מוזמנים אמנים מובילים ורבי השפעה מרחבי העולם להתארח בירושלים ולהציג בה.

את צעדיה הראשונים בצילום עשתה אלינור בבית הספר מוסררה לפני כמעט 30 שנה. הייתה לי הזכות להיות המורה הראשון שלה. המבט הצילומי שלה ניכר כבר אז- הבנה ורגישות לנעשה ומתרחש בתוך הפריים הצילומי ובעיקר מה יכולה ההתרחשות הצילומית לגרום למתבונן בה. מוטיבים אלה נוכחים עד היום ביצירתה המקיפה.אלינור מפנה את המבט הצילומי למרחב אישי, משפחתי, אינטימי ונועז. היא נוגעת בבשר, חודרת פנימה אל תודעתנו, טורדת את מנוחתנו דרך בני משפחתה הקרובים ביותר- אבא שלה, אמא שלה, סבא וסבתא שלה, ערן בן זוגה וילדיה.

הנארטיב הצילומי שלה מתגבש מתוך תהליך הגדילה והצמיחה שלה כילדה, בת זוג ואמא לשני תאומים. המבט שלה חודר לתוככי המעגל המשפחתי, כבר לא חשוב לנו לדעת האם הסצינות הצילומיות מבויימות או מתרחשות באמת, הן נגלות מתוך עולמה הפנימי.המצלמה של אלינור היא כלי לטיפול עצמי, אנחנו נחשפים לטיפול ולדרך שאלינור מתמודדת עם סביבתה הקרובה. אלינור מקרבת אותנו למרחק אפס כמעט מהסביבה שהיא בוראת ובכך מטשטשת את נוכחות המצלמה, שמקומה נתפס על ידנו הצופים.

המציאות החשופה והקרובה טעונה בצבעיות אקספרסיבית, מהודקת בקומפוזיציות סגורות. אנחנו שם לא כמתבוננים אלא כנוכחים. נחשפים לסודות שלה, למקומות ורגעים אינטימיים, טעונים בקונפליקט האימננטי בין המותר לבין האסור.ככול שאלינור נוגעת בפרטי שלה, אנחנו חווים בעוצמה חזקה את עצמנו ואת הסיפור האישי שלנו. בכך טמונה עוצמת העשייה שלה- בטווח התנועה מהאישי לקולקטיבי. העשייה מתלכדת לתחביר של שפה צילומית, מובחנת, אותנטית ועכשווית."

אבי סבג, אוצר
מייסד ומנהל בית הספר מוסררה ע"ש נגר
עוזרת לאוצר: אלמוג גז
  • שירה חֹרש, בוגרת המחלקה לצילום במוסררה, הוציאה לאחרונה ספר שירה חדש בשם11:11. שיריה של חֹרש מביאים אל השירה העברית דבר שאיננו שכיח בה דיו: את מסע החיפוש הרוחני. זו שירה שמבלי לוותר על האחיזה בכאן ו...
  • אנו שמחים לבשר כי קרן התרבות אמריקה-ישראל החליטה להעניק מלגת הצטיינות למתן גאפל, בוגר המחלקה לצילום, על עבודת הגמר שהציג במסגרת תערוכת בוגרים 2018.המלגה תומכת בתלמידים מצטיינים מכל רחבי הארץ בתח...
  • רדיו WDR 3  הגרמני הקדיש תכנית שלמה לעבודות של בוגרים ומורים מהמחלקה למוזיקה חדשה במוסררה.איש הרדיו ואמן הסאונד סבסטיאן מייזנר, אף נפגש וראיין את תלמידי המחלקה כחלק מקורס "קידום עצמי".לשמיעת ה...
  • פתיחה: יום שישי 12.10, בשעה 11:00, שכונת מוסררה, ירושליםמוסררה ביה"ס הרב תחומי לאמנות וחברה ע"ש נגר מזמין אתכם לפתיחת שלוש תערוכות חדשות בגלריות השונות. הגלריה החברתית מציינת 50 שנה למחאות החברתיות בע...
חדשות