צור קשר

הרשמה לניוזלטר

נגישות

במחלקה לצילום מתארחים צלמים אורחים ומתקיימות סדנאות אמן, מפגשים ושיחי גלריה בתערוכות בגלריות הבית ספריות.
בין האורחים בשנים האחרונות: רלי אברהמי, רמי מימון, ניר עברון, ליאת אלבלינג, פרופסור שמחה שרמן, עילית אזולאי, לאה גולדה הולטרמן, אלדד רפאלי, חנה סהר, אורי גרשוני, מיכל חלבין, נוארית ירדן, תמרה מסל, רונית שני ועוד רבים אחרים.


השנה יתארחו במחלקה אורחים מעניינים שידונו את הפרקטיקות והרעיונות המלווים את עבודת הצילום שלהם, בין האורחים השנה:
הרצאות אורח במחלקה לצילום 2015-2016
יאן טיכי - מגיע לדבר על התערוכה החדשה שלו בגלריה חזי כהן
אלינור קארוצ'י - במסגרת התכנית הבינלאומית של בית הספר מגיע קארוצ'י לפתוח תערוכת יחיד בגלריה החדשה במוסררה ולהעביר סדנת אמן.

הרצאות אורח במחלקה לצילום 2014-2015
צילום הופעות: עלמה מכנס
צילום מזון: שרון בנטוב
צילום אלטרנטיבי: אסף אלבוחר
היטק-לוטק-אמנות נושמת: אוריאל זיו
פנזין: שיראל ספרא

הרצאות אורח במחלקה לצילום 2013-2014

אורית ישי: ההוצאה לפועל - 30.10.2013
דפנה גזית: צילום  דגרוטייפ - 13.11.2013
אילן וולף: על פוטוגרמות ענק ומצלמות נקב - 20.11.2013
תמיר צדוק: לסדר את המציאות - 27.11.2013
אפרת ויטל: מצילום סטילס לדימוי הנע ובחזרה - 18.12.2013
הדס חסיד: מסך-חלון-מסך - 1.1.2014
 

עוד על האורחים:
יצירתה של אורית ישי, אמנית פעילה בתחומי צילום סטילס, וידיאו ומיצב, בוחנת מערכות יחסי גומלין בין אדם למקום ומבקשת להעלות לדיון שאלות חברתיות ומנטאליות באמצעות עיסוק בנושאים של זמן ומרחב. "נטייתה של החברה לקבל את המתרחש סביבה כמובן מאליו תמיד סקרנה אותי. יצירתי, המאורגנת ברובה מסדרות תצלומים, עוסקת בחותם שמותיר האדם בסביבתו. אני בוחרת להציג את המציאות, גם זו המכילה אימה, סכסוך או חוסר ביטחון, באופן מתעתע פתייני ואסתטי. בחירתם של אובייקטים במקום מסויים או בנקודת זמן קונקרטית והחשיבות שאני מעניקה לסדר הופעתם, מנכיחה את פרשנותי על זהותם של נושאי הצילום שלי, יהיו אלו יערות, דרכים או שכונות פריפראליות ". בהרצאתה יושם דגש על תהליכי עבודה החל משלב הרעיון ועד הבאתו לכדי גוף עבודה מגובש; על תהליכי חשיבה וקבלת החלטות ושינויים תוך כדי העבודה על הפרוייקט; על הבחירה לקיים גוף עבודה כסדרה ולא כעבודות בודדות, ועל דילמת הצגת הצילום הבודד. היא תסקור את עבודות הצילום והוידאו שיצרה בשנים האחרונות ותצביע על עבודות רלוונטיות של צלמים נוספים. למשל, בהצגתה את עבודתה "שטח אש" אשר עוסקת ב'אחר', יופנה מבט אל עבודותיהם של שרון ברקת, דוד עדיקא, אורי גרשוני ואף אל צילומי הפורטרט של אוגוסט סאנדר ואמנים נוספים. 


דפנה גזית יוצרת דגרוטייפים בתהליך מורכב וארוך. טכניקת הצילום הזו מיושמת על ידי מספר אמנים בודדים בעולם. בהרצאתה היא תסביר על התהליך וגם תראה עבודות שיצרה. "יצירת צילום בשיטת דגרוטייפ, מבחינתי, היא המהות התמציתית של צילום. צילום הדגרוטייפ הוא ההפך המוחלט של צילום כפי שהוא מיוצג ונעשה בימנו. בניגוד לצילום הדיגיטלי, הדגרוטייפ מחזיר לצילום את העיקרון הראשוני שלו שהינו לכידת אור, ולא לכידת הרגע. הדגרוטייפ מחזיר לצילום את העיסוק בחומר. רמת הגימור והשליטה שניתן להגיע אליהן מעוררים אצלי השראה ורצון להשתפר ולהתמקצע בהכנת הדגרוטייפ ולהמשיך לחקור וליישם טכניקות שונות של צילום מהמאה ה-19".
 


תמיר צדוק
הפועל בצילום, וידאו ואינסטליישן, בודק את המתח שבין המבוים לתיעודי ובוחן  טקטיקות של רתימת זאנרים קיימים ואתגורם. במהלך הרצאתו, ישוחח דרך עבודותיו  על חבל ארץ מסוכסך, קלישאות ציוניות ויחסי מזרח מערב.


אפרת ויטל מתייחסת לצילום סטילס כנקודת מוצא תוך שימוש בוידאו, אינסטליישן ופיסול, ועוסקת  בחקירת הקשר בין תכנים דוקומנטריים מסורתיים (בעלי הקשרים ספציפיים לזמן ולמקום) לאסתטיקה פיקטוריאלית. בעבודותיה האחרונות התמקדה בתכנים שקשורים לקהילה, אזרחות, מילטנטיות, צבא, הזליגה שביניהם ומקומה של האשה באיזורי ביניים אלה.  בהרצאתה תדבר ויטל על שני סוגי עשייה: האחד רפלקטיבי ועסוק בפרקטיקות צילומיות (חיים לוסקי, משה ניניו, לזלו מוהלי נאג'י, הוליס פרמפטון) ובקולנוע נסיוני ופנמנולוגיה של המסך (בוקי שוורץ, בני אפרת, יהושוע נוינשטיין, אנדי וורהול). והשני מתאפיין בעיסוק ביקורתי בנוף מקומי (דוד פרלוב, דליה אמוץ, שרון יערי) תוך שימוש במעקבים ושוטים מתמשכים (יוסי ברגר, אפרת שלם, נדב עשור).


הדס חסיד מעתיקה ברישום צילומי snapshot של מסך המחשב שלה ושל ה"נופים" החולפים בו. בהרצאתה תדבר חסיד על פרויקט נוכחי בו היא מעתיקה את המסכים שעלו בעת הרצת חיפוש שמה בגוגל. פרויקט זה שנובע מתכנים אישיים, מציף בניראותו  שינויים מהותיים שחלים בקונבנציות הראייה ובהרגלי ההתבוננות שלנו. התייחסות למימד הזמן שחוזרת באופנים שונים גם בעבודות קודמות (בעיקר ביחס לפעולה) מקבלת כאן אופי של הקפאה מחד ושל מתיחה והקצנת הפער בין זמן העשייה לזמן הצפייה בעבודות.  חיבור, זליגה והשפעה בין המדיומים השונים (צילום, ציור, רישום) כמו גם ריבוי של שפות ייצוג שמובנים ביסודו של פרויקט זה, יהוו חוליית חיבור אפשרית אחת לדיבור על דגנית ברסט שמכילה בעבודתה את המעבר בין הצילום לציור. כמו כן תבחנה נקודות השקה עקרוניות נוספות כגון מערכות כללים נתונות מראש לעבודה סדרתית, שימוש בדימויים שלקוחים מעולם תוכן פרוזאי, חזרתיות, שיטתיות - אקראיות, ארס פואטיקה, הופעה והיעלמות.

  • שמחים לספר שביום חמישי, 13.7, נפתחה תערוכת הבוגרים של בית הספר. מוזמנות לבוא להתרשם! לאתר תערוכת הבוגרים תערוכת הבוגרים של בית הספר מוסררה, כוללת את בוגרי המחלקות- צילום, ניו מדיה, תקשורת חזו...
  • אנחנו שמחים לבשר על שתי מלגות חדשות שנוספו ללרשימת המלגות היחודית של בית הספר: מלגת קרן הורוביץ לסטודנטים לפוטותרפיה: מלגה יעודית לתלמידי שנים א' וב' במחלקה לפוטותרפיה, המלגות ניתנות הודו...
חדשות